sobota, 18 maja 2013

Książka NOWOCZESNA FOTOGRAFIA PORTRETOWA / Koszyczek od L'occitane i jego miniaturowa zawartość /


Witam.
Dziś będą dwie recenzje w jednym poście, mimo że dotyczą całkowicie różnych produktów, a mianowicie książki i kosmetyków.
Zacznijmy może od książki :)

Nowoczesna Fotografia Portretowa Travers Peter, Cheadle James

 

 Z pewnością często się zastanawiałeś, jak zostało zrobione zdjęcie, które zwróciło twoją uwagę. W pierwszej części książki znajdziesz dokładne opisy przykładowych portretów, zarówno studyjnych, jak i tych wykonanych w plenerze przy użyciu mieszanego oświetlenia. Autorzy przedstawiają genezę fotografii, okoliczności w jakich powstawała i zdradzają parametry techniczne zrealizowanego w konkretnym stylu ujęcia.
Druga część poświęcona jest poszczególnym etapom pracy fotografa: począwszy od zdobycia zlecenia, poprzez poszukiwanie lokalizacji i prawidłowe naświetlenie, aż do analizy zdjęć oraz postprodukcji. Tutaj znajdziesz też odpowiedź na pytanie, czym powinieneś się kierować przy wyborze profesjonalnego sprzętu, który w przyszłości pozwoli ci utrzymywać się z fotografowania.
• Zbiór inspirujących portretów, zrealizowanych w najróżnorodniejszych
stylach.
• Zdjęcia opatrzone szczegółowymi informacjami technicznymi oraz
trójwymiarowymi ilustracjami.
• Wskazówki ekspertów na temat technik fotograficznych i sprzętu, wraz
z przedstawionymi krok po kroku sposobami realizacji konkretnych zdjęć.
• Lektura obowiązkowa dla amatorów i profesjonalistów, chcących
poprawić swój fotograficzny warsztat.


Dane szczegółowe
Tytuł: Nowoczesna Fotografia Portretowa

Autor: Travers Peter, Cheadle James

Wydawca: Galaktyka Wydawnictwo

Numer wydania: I

Data premiery: 2011-01-20

Język wydania: polski

Język oryginału: polski

Ilość stron: 176

Tłumaczenie: Opracowanie zbiorowe

Rok wydania: 2011

Forma: książka

Bardzo lubię fotografię i wszystko co z nią związane, jestem totalnym amatorem i szukam różnych źródeł wiedzy na ten temat, zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego.
Nowoczesna fotografia portretowa to zbiór praktycznych i przydatnych porad jak fotografować w różnych warunkach oświetleniowych, pokazuje nam różne sposoby fotografowania portretów z dokładnymi parametrami ustawień aparatu jak i użytego oświetlenia.
 Jest to przede wszystkim interesujący zbiór zdjęć portretowych z dokładnym opisem jak dane zdjęcie zostało wykonane, jakiego oświetlenia użyto w którym miejscu zostało ustawione.


Książka ta wiele mi rozjaśniła, pokazała nowe sposoby fotografowania, szybko i przyjemnie się czytało.
Uważam że to dobry zakup dla amatora jak i profesjonalisty, można poznać sposoby fotografowania cenionych fotografów. 
Świetny poradnik, aby udoskonalić swój warsztat, nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na tą książkę i z pewnością mogę ją polecić.


To by było na tyle jeśli chodzi o książkę, przejdę teraz do Koszyczka od l'occitane , a czy dla mnie jest on kontrowersyjny to się zaraz przekonacie, zapraszam do lektury :)

Koszyczek od L'occitane 

 Na wstępie napiszę może tak, że podejmując współpracę z L'occitane , pewnie jak większość z Was nie spodziewałam się otrzymania miniaturek produktów, nie spodziewałam się również cudów :P

Gdy zobaczyłam na innych blogach przesyłki w sumie było mi to obojętne czy to pełnowymiarowy produkt czy miniaturka, po prostu będzie się różnić tym co napiszę na temat danych kosmetyków, wiadomo na temat miniaturek nie napiszę obszernej recenzji, a jedynie moje pierwsze wrażenia.

Krem na noc Immortelle Precious Night Cream 15ml 

 Jedwabisty krem odwracający proces wiotczenia skóry, wynikający z upływu czasu. Skóra jest wzmacniana w czasie kluczowego etapu nocnej odbudowy. Dowiedziona skuteczność: Po przebudzeniu skóra jest odbudowana (96%) i zregenerowana (92%), zmarszczki są mniej widoczne (88%). Noc po nocy skóra jest gładsza (82%) i jędrniejsza (78%)*. *Czterotygodniowy test konsumencki z udziałem 49 kobiet

 Nawet gdybym chciała wiele na temat tego kremu nie napiszę, mimo że użyłam go kilkanaście razy to i tak za mało na wiarygodną opinię. Opakowanie kremu estetyczne i bardzo ładne, także praktyczne w użyciu.

Sam kosmetyk mnie nie podrażnił, ani nie uczulił, odnośnie działania nic nie napiszę, za krótki czas go używałam. 


Żel pod prysznic Werbena 50ml

 Świeży żel do ciała ceniony zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Każde naciśnięcie butelki uwalnia rześki, cytrusowy aromat werbeny L'Occitane. Eteryczne olejki werbeny, pomarańczy, geranium oraz drzewa cytrynowego wygładzają i pielęgnują nawet najbardziej wrażliwą skórę, wypełniając pomieszczenie tym cieszącym się uznaniem aromatem.

Zdecydowanie mogę napisać, że sam zapach żelu przypadł mi do gustu, delikatny, nie drażniący. Konsystencja nie jest zbyt gęsta, ani wodnista, dobrze się pieni.

 

Krem do rąk z Masłem Shea 20% 10ml
Jeden z bestsellerów L’OCCITANE, krem do rąk z dużą zawartością masła shea (20%) chroni, odżywia i zmiękcza skórę. Twoje ręce poczują się doskonale i nie będą się obawiać mrozu.

Moje dłonie są bardzo wymagające, mam przesuszoną skórę, która momentami również pęka, jest to efekt uczulenia na detergenty, krem średnio sobie poradził, brakowało mi mocnego natłuszczenia i nawilżenia, ale jak pisałam powyżej, moje dłonie są bardzo wymagające pod tym względem.

Konsystencja lekka, kremowa, przyjemny zapach.

 

Nawilżające mydło Shea - Mleko 50g
Oparte w 100% na roślinnej bazie z dodatkiem nawilżającego Masła Shea. Może być stosowane codziennie. Nie wywołuje podrażnień; wskazane dla mężczyzn, kobiet i dzieci. 

Nie przepadam za mydłami w kostce, wolę zdecydowanie żele pod prysznic i mydła w płynie.
Opakowanie bardzo mi się podoba jak i sam zapach, ale tylko dla tych dwóch walorów nie wydałabym 32zł na mydło.

Woda toaletowa Pivoine Flora 5ml
Wspaniała woda toaletowa pivoine flora nadaje Twojej skórze delikatny zapach kwiatów zebranych o poranku.  
 
Zapach nie mój, ale też mnie nie drażni, delikatny, może aż za delikatny, trwałość bardzo średnia. 
 Dzięki koszyczkowi, wyrobiłam sobie własne zdanie na temat tych kosmetyków i niektóre na bank bym sobie odpuściła, zwłasza że ceny wysokie a produkty średnie, choć nie ukrywam bo i perełki pewnie by się znalazły :)
 
Pozdrawiam :)

3 komentarze:

  1. Ciekawa książka :) Jaka jest jej cena?

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama przerabiam teraz książkę nikona odnośnie fotografii, ale takiej wiedzy dla amatora nigdy za wiele - zdradziłabyś ile kosztuje? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedziny i zostawienie śladu po sobie :)